Sunday 28 August 2011

Fesyen raya

Kawan saya bernama Lisa,
Adiknya pula bernama Risa,
Sudah 27 hari kami berpuasa,
Tidak lama lagi bulan syawal pun tiba.

Assalammualikum semua...

Minggu lepas saya telah mengongsikan tentang kuih kegemaran saya.
Hari ini pula saya akan mengongsikan awak semua tentang fesyen raya...

Tahun ini saya ada lima baju raya.
Tiga baju raya, emak saya beli dan dua baju lagi kami menghantar untuk dijahit.
Saya ada tiga baju kurung dan dua lagi baju kebaya.

Setiap tahun apabila syawal tiba, semua umat islam akan membeli pelbagai baju kurung untuk beraya .
Ada pelbagai baju kurung di dunia ini.

Salah satunya ialah baju kebaya, baju songket dan banyak-banyak lagi.
Musim sekarang ada pelbagai baju kebaya. Ada yang dipanggili baju kebaya modern.

Inilah gambar-ganbar baju kebaya  dan baju-baju yang selalu dipakai apabila tiba bulan yang mulia ini.

.







                              





Harap anda semua terhibur....

Sekian terima kasih....



1 comment:

  1. Salam Izzati,
    Hehe.. Izzati, awak ada lima baju raya baru saya pun sama. Saya ada 3 baju panjang, 1 kebaya dan lagi 1 pula baju kurong. Semua hantar untuk dijahit.. Corak-corak dan bentuk-bentuknya saya cari sendiri di majalah dan ubah sedikit mengikut kesukaan saya. Awak cubalah satu hari ubah dari majalah dan mengikut kesukaan awak pasti awak suka.

    Wassalam,
    Iffa

    ReplyDelete